5 Sfaturi pentru a obține rezultate impresionante din email marketing
Pentru a avea rezultate maxime din email marketing, îți recomandăm să urmezi pașii de mai jos:
- Personalizează conținutul emailului
- Segmentează corect baza de date
- Dezvoltă campanii de email marketing automatizate
- Testează eficiența campaniilor de email prin teste A/B
- Experimentează cu diferite categorii de mesaje, nu trimite doar promoții
Campaniile de email te ajută să comunici mai eficient cu clienții companiei tale. Email marketingul poate avea mai multe scopuri, printre care: vânzarea de produse, prezentarea celor mai recente noutăți despre companie, îmbunătățirea traficului pe site, scăderea ratei de abandon a coșului de cumpărături sau educarea clienților sau prospecților în ceea ce privește compania ta. Email marketingul se află printre principalele instrumente ale marketerilor de mai bine de două decenii. A evoluat și s-a schimbat, dar a reușit să rămână un canal eficient și chiar să crească în popularitate de-a lungul anilor. Modul în care este folosit marketing-ul prin email, tipul tehnologiei și rezultatele pe care le aduce s-au dezvoltat constant de-a lungul timpului.
Mai funcționează încă email marketingul? Răspunsul este un categoric DA!
Email marketingul a trecut de la o metoda simplă de informare a clienților despre noutățile companiei dvs. la un pilon de susținere al eforturilor de marketing. Cu toate acestea, una din impresiile greșite care s-a conturat în ultimii ani este că tehnologiile mai noi de marketing au distrus marketingul prin e-mail.
În ciuda acestor zvonuri, campaniile de email au printre cele mai bune rate de engagement. De asemenea, aceasta este considerat unul din canalele de promovare cele mai puțin deranjante de către utilizatori. Eficiența campaniilor de email este foarte ușor de măsurat deoarece oferă foarte multe informații despre utilizatorii care primesc campaniile de email și activitatea lor.
E-mailul este un aspect complex al marketingului. Pentru a derula campanii de marketing prin e-mail de succes, va trebui să fii la curent cu cele mai bune și actualizate practici din acest domeniu.
Iată câteva recomandări pentru a obține cele mai bune rezultate din email marketing.
1. Trimite conținut personalizat
Personalizarea este unul dintre cele mai importante elemente de implementat în fiecare campanie. Personalizarea unei campanii de email marketing se referă la următoarele aspecte:
- Crearea de conținut relevant pentru segmentele țintă
- Trimiterea de e-mailuri la momentul potrivit
- Anticiparea nevoilor abonaților la newslettere
Pentru a trimite campanii de email personalizate, trebuie să ai o strategie de colectare a datelor specifică bazei tale de date.
2. Segmentează lista pentru a obține cele mai bune rezultate
Segmentarea este procesul de grupare a clienților / prospecților care au anumite atribute în comun. Acest lucru îți va permite să:
- Urmărești ușor evoluția fiecărui grup de contacte, interesele acestora și eficiența campaniilor.
- Creezi conținut personalizat pentru a influența clienții să facă anumite acțiuni. Aici vei avea nevoie de mesaje de tip “Call to action”.
Nu trimite același e-mail întregii liste, deoarece acest lucru crește șansele ca emailul trimis. să fie irelevant. Dacă prospecții sau clienții tăi vor simți că le trimți informații irelevante, se dezabona din lista ta de contacte. Pentru avea campanii personalizate de succes, trebuie să ai o strategie eficientă de colectare a datelor relevante de la clienții tăi.
3. Automatizarea este esențială
Fără automatizare, potențialul bazei tale de date va fi irosit. Automatizarea campaniilor înseamnă să creați o secvență de e-mailuri care sunt trimise după ce un abonat efectuează o anumită acțiune, cum ar fi înscrierea la o listă de e-mail, efectuarea unei achiziții sau click pe un link. Fără automatizare, vei ajunge să pierzi bani și oportunități de fidelizare a clienților tăi. Automatizarea te ajută prin:
- Creșterea ratelor de conversie
- Îmbunătățirea eficienței campaniilor
- Permite o scalare facilă
Pe lângă aceste avantaje ale automatizării marketingului, se regăsește și beneficiul de a avea mai mult timp pentru a face alte lucruri care îți ajută afacerea să se dezvolte.
4. Folosește teste A/B
Testează întotdeauna elementele importante din campaniile taleî pentru a îmbunătăți în mod constant campaniile. Cu instrumentele de testare A/B oferite de diverse platforme de email marketing, poți face testa mai multe variante de campanii. Vei putea testa subiectul, conținutul sau orele de trimitere.
Optimizează întotdeauna e-mailurile pentru rezultate mai bune!
5. Nu te limita doar la a trimite email-uri cu promoții
Chiar dacă scopul final al marketingului prin e-mail este de a-ți dezvolta afacerea, trebuie să îți dai seama că promoțiile nu epicentrul campaniilor de email. Dacă vrei să obții rezultate maxime din email marketing, trebuie să cultivi relații sănătoase cu clienții și prospecți afacerii tale.
Concluzii
Campaniile de email oferă multiple beneficii, iar cele sfaturile sunt doar vârful iceber-ului. Vom reveni în următoarele articole cu mai multe sfaturi utile pentru campanii cu rezultate excelente.
Avanti îți pune la dispoziție cunoștințele și experiența specialiștilor noștri de marketing!