Cele mai importante trenduri de marketing digital in anul 2023

Anul 2023 va fi marcat de 2 factori importanți care vor influența modul în care marketerii își vor desfășura activitatea. Pe de-o parte, consumatorii devin din ce în ce mai exigenți în ceea ce privește calitatea produselor și serviciilor pe care le achiziționează, dar și calitatea conținutului pe care îl consumă. Iar, pe de altă parte, criza globală a costului vieții va influența considerabil tiparele de cumpărături ale oamenilor din toate colțurile lumii. Aceste aspecte vor putea deveni o problemă majoră pentru specialiștii din marketing. Aceștia vor fi nevoiți să își ajusteze strategiile de marketing și să devină mai transparenți în comunicare. De asemenea, specialiștii de marketing trebuie să fie la curent cu cele mai noi tendințe din domeniu pentru se adapta cât mai rapid la orice schimbare.

Pentru ca anul 2023 să fie unul marcat cu succese, ți-am pregătit o listă cu cele mai importante trenduri de marketing digital care vor fi observate anul acesta.

  1. Videoclipurile vor câștiga și mai mult teren

Dacă o poză face cât 1000 de cuvinte, atunci îți poți imagina cât de mare este impactul unui videoclip. În calitate de marketeri, știm cu toții puterea unei campanii video creative ca modalitate de a informa și de a-ți conecta brandul cu clienții.

Conform unui studiu realizat de Wyzowl, 86% dintre companii folosesc conținutul de tip video ca instrument de marketing și 92% consideră că acesta reprezintă o parte importantă a strategiei lor de marketing digital. Din acest studiu, observăm că cele mai importante canale folosite de companii sunt YouTube, LinkedIn și Instagram. Pentru companiile B2B, conținutul în format video joacă un rol vital în creșterea ratei de conversie. Aici ne referim îndeosebi la platforma LinkedIn, deoarece în ultimul an conținutul video au devenit mai popular pe platformă și oferă o modalitate de comunica foarte clar cu clienții și de a-i influența în procesul de achiziție.

De asemenea, alte două aspecte importante se referă la durata videoclipurilor și importanța conținutului video în timp real, mai conținutul de tip livestream. Potrivit raportului Conviva State of Streaming, 23% din timpul de vizionare la nivel global este petrecut urmărind conținut video live pe platforme precum Instagram și Facebook, în timp ce 77% merge către  conținutului la cerere (VoD). Oamenii sunt atrași din ce în ce mai mult de acel tip de conținut video care le oferă o informație de ultimă oră, pe care alți oameni nu au aflat-o încă. De asemenea, avem tendința să urmărim videoclipuri live pentru a fi la curent în mod constant cu un subiect anume.

Durata videoclipurilor a scăzut în ultimul an, iar pentru 2023 este preconizat același nivel de interes pentru conținut video scurt. Aici putem include videoclipurile TikTok, videoclipurile de tip Instagram / Facebook reels sau YouTube shorts. Alături de durata acestora, putem observa o creștere a numărului de videoclipuri în format vertical, destinate celor care obișnuiesc să le vizioneze de pe telefon sau tabletă.

  1. Ne vom baza mai mult pe automatizare

Pe măsură ce companiile colectează tot mai multe date și au de executat mai multe sarcini pentru a implementa campanii de marketing eficiente, instrumentele de automatizare oferă o soluție viabilă pentru a realiza acele sarcini repetitive sau de rutină.

Importanța instrumentelor de automatizare

În 2023, unul dintre principalele trenduri de marketing se va referi la o schimbare de focus în marketing. Accentul va cădea pe anticiparea nevoilor și preferințelor clienților. Acest lucru le va permite să anticipeze ceea ce-și doresc consumatorii și, ulterior, să îl introducă în procesele de automatizare pe care le-au stabilit. Acest nou mod de gândire va permite p eficientizare a eforturilor de marketing și va ajuta la crearea unui conținut și a unor campanii cu un grad înalt de personalizare.

Conform unui studiu efectuat de Gartner, până în 2024, organizațiile care vor anticipa nevoile clienților vor avea câștiguri mai mari comparativ cu alte organizații. Acest nivel de înțelegere și anticipare a nevoilor se va baza pe instrumente de automatizare pentru procesele interne și pentru îmbunătățirea experienței clienților. Acestea includ instrumente de marketing pentru CRM, social media, publicitate, managementul proceselor sau e-mail marketing.

Inteligența artificială în marketing

În ultima perioadă, au fost lansate o serie de platforme care folosesc inteligența artificială în diverse scopuri. Pentru marketeri, acest lucru înseamna că își pot automatiza mult mai multe sarcini cu ajutorul acestora. Unul dintre aceste instrumente care urmează a fi lansat în 2023 este chat bot-ul Chat GPT-4. Platforma a fost lansată inițial în noiembrie 2022, iar de atunci este îmbunătățită în mod constant pentru a oferi cele mai relevante rezultate.

Dezvoltat de OpenAI, chat bot-ul Chat GPT este bazat pe un model de învățare profundă pentru generarea de text, care este antrenat prin conținut disponibil online. Este folosit pentru întrebări și răspunsuri, rezumarea de text, traducere automată, clasificare, generare de cod și conversație AI.

  1. Tendințe în social media și influencer marketing

Social media va avea parte de schimbări semnificative în 2023, iar companiile vor fi nevoite să țină pasul pentru a avea o prezență online  și pentru a utiliza platformele în mod eficient. Acesta este unul dintre cele mai importante trenduri de marketing din acest an deoarece va influența companiile din aproape toate domeniile.

TikTok continuă să se dezvolte

TikTok a devenit un jucător important în domeniul social media marketing, iar această creștere va lua amploare în 2023. TikTok a generat 4,6 miliarde de dolari în 2021, o creștere anuală de 142%, cu 1,8 miliarde de utilizatori activi lunar estimați până la sfârșitul anului 2022, a raportat The Business of Apps.

Platforma nu este destinată doar consumatorilor sau creatorilor de videoclipuri scurte TikTok. În schimbi, platforma se concentrează pe faciltatea de utilizare pentru companii și pe îmbunătățirea opțiunilor de segmentare a audienței pentru marketeri, ceea ce înseamnă că în 2023 TikTok are potențialul de a deveni platforma socială dominantă.

Creatorii de conținut vor crește ca număr

Pe măsură ce companiile își focusează tot mai des eforturile de branding în social media, specialiștii de marketing optează să apeleze la creatori de conținut cu credibilitate și cu o bază de fani considerabilă. Pentru companii, crearea unui conținut cu adevărat captivant și eficient este foarte dificilă. Aici intervin creatorii de conținut – care nu trebuie să fie neapărat influenceri foarte cunoscuți, ci ne putem referi la experți în domeniu, clienți sau chiar angajați într-o zonă de nișă.

Apariția fondurilor pentru creatori de conținut pe TikTok sau YouTube înseamnă că există un stimulent pentru creatori să aloce timp pentru a crea conținut util pentru brand-uri. Un raportul realizat de HubSpot privind starea tendințelor consumatorilor în 2022 arată că 30% dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani și 40% dintre cei cu vârsta între 25 și 34 de ani se consideră creatori de conținut.

Concluzii

2023 va fi un an interesant și provocator pentru marketeri, iar aceste trenduri de marketing digital prezentate mai sus reprezintă dovada clară. Companiile va trebui să conceapă cu mare atenție mesajele, conținutul, campaniile și întreaga strategie de marketing digital pentru a-și implica publicul și pentru a se alinia cu creatorii de conținutul și influencerii care au același scop.

Aceste schimbări demonstrează evoluția constantă a marketingului, atât în ​​ceea ce privește tehnologia, cât și strategia.