5 Sfaturi pentru a concepe cu succes o campanie platita

 

În viața unui specialist PPC (Pay Per Click) sau viitor specialist, flexibilitatea și actualitatea informației joacă roluri esențiale. Zilnic, prin munca pe care o realizează el trebuie să supravegheze constant modul în care se îndreaptă tendințele sociale pentru a se putea adapta. Cameleonic fiind, o persoană care lucrează în sfera de PPC trebuie să fie în permanență cu ochii pe lead-uri și sursa lor. Așadar, în cadrul acestui articol ne-am propus să-ți prezentăm 5 sfaturi de care să ții cont dacă ești la început de carieră ca specialist PPC sau dacă vrei să-ți îmbunătățești cunoștințele despre aria PPC.

Ce sunt campaniile și care e treaba cu PPC?

PPC sau Pay Per Click se traduce simplu astfel în următoarea frază, când cineva dă click pe o reclamă plătită sau un anunț, entitatea sau advertiserul va fi taxat pentru acel click cu o anumită sumă. Deci campaniile plătite sau PPC reprezintă un fel de publicitate online în care advertiserul urmărește să atingă diverse obiective, precum: atingerea targetului de vânzări, creșterea numărului de vizitatori pe site, targetarea unor noi segmente de clienți, ș.a.m.d.

campanie platita de succes

Sfaturi pentru o campanie platita de succes

1. Fii atent la sezonalitate!

Indiferent de domeniul de activitate al business-ului în care activezi sau pe care-l deții, sezonalitatea joacă un rol esențial în ceea ce privește cererea. Este bine de știut că, sezonalitatea unui produs sau serviciu poate influența direct campaniile plătite și vânzările în general. Pe lângă că poate genera costuri suplimentare sau investiții mari nefavorabile, sezonalitatea identificată corespunzător poate genera venituri uriașe.

Să luăm un exemplu simplu. Să zicem că avem un business care produce și comercializează înghețată. Este cunoscut faptul că, oamenii aleg să cumpere înghețată mai frecvent vara când e cald și au nevoie să se răcorească, decât în anotimpul rece. Deci putem deduce că, frecvența de cumpărare ne arată care este sezonalitatea. Întrebarea vine acum, dar dacă comercianții sau oamenii de marketing nu ar ține cont de acest lucru și ar investi sume uriașe indiferent de lună sau anotimp? Ei bine, cereri ar fi, cu o frecvență mai mică, dar costurile sigur vor fi mari. Prin urmare, campania ar fi aproape de un dezastru.

2. Cum stai pe partea de User Experience?

Pentru a construi o campanie platita este necesar să te pui în pielea clientului tău pe care-l targetezi și să vezi cât de atractivă este experiența acestuia cu business-ul tău. Astfel, trebuie să evaluezi din punct de vedere a user experience, cât de ușor și intuitiv este site-ul tău. În principiu să te întrebi: „cât de ușor ajunge clientul pe landing page?”, „este destul de intuitiv site-ul?”, „clientul va fi direcționat spre ceea ce caută?”, etc. 

Prin urmare, trebuie să iei în calcul ca linkurile să fie cât mai specifice și site-ul să poată fi utilizat fără probleme indiferent de categoria de utilizator. Ceea ce trebuie să reții este că dacă clientul atunci când face click pe link-ul din reclama ta, acesta trebuie „să caute acul în carul cu fân” el va renunța la navigarea pe site sau va abandona achiziția.

Spre exemplu, dacă avem o platformă de e-commerce pe care activează business-ul nostru, atunci procesul de navigare pe site trebuie să fie ușor de perceput. Astfel, site-ul să conțină o prezentare clară a produselor, să se încarce rapid, să existe un buton de solicitare a ofertei sau prețul. De asemenea, formularul pentru obținerea de lead-uri trebuie să fie și el intuitiv și să nu pună în dificultate clientul.

sfaturi campanie platita

3. Ai setat corect tracking-ul audienței?

Indiferent de platforma pentru care dorim să creăm reclame sau să promovăm produse și serviciile trebuie să ai în vedere setarea corectă a tracking-ului. Ce presupune setarea corectă a tracking-ului? Ei bine, trebuie să setezi o audiență specifică în funcție de canalul pentru care vei crea reclama pentru a înregistra cele mai bune rezultate. Dacă ai setat corespunzător toate aceste detalii, vei putea să extragi rapoarte care pot să-ți indice concret ce a funcționat și ce nu. De asemenea, vei putea să fructifici acele reclame sau să reduci bugetele alocate pentru cereri în cazul acelor campanii care nu oferă rezultate, sau cum ar zice un om de marketing „performează slab”.

4. Cum comunici?

Un brand este creionat și prin stilul unic prin care alege să comunice cu clienții și potențialii clienți. Așadar, trebuie să ții cont de felul în care transmiți mesajul reclamei. Iată câteva mențiuni la care ar trebui să fii atent: 

  • Comunică simplu respectând brandul. Este adevărat că unele audiențe preferă un limbaj mai elaborat, dar majoritatea oamenilor apreciază o comunicare simplă care face direct trimitere la subiectul principal al reclamei. Mereu când comunici trebuie să ai în vedere profilul clientului către care te adresezi.
  • Scoate în evidență termenii de urgentare. În reclamele plătite termeni precum „super ofertă”, „promoție”, „reduceri”, „profită acum de promoție”, sunt chei de asigurare a acționării butonului sau link-ului pentru landing page.
  • Vizualul ales spune tot. Alege culori vii sau care să scoată în evidență brandul și subiectul campaniei. Întotdeauna trebuie să existe o corelare între conținutul bannerului folosit și textul campaniei.
5. Testează! Testează! Și… testează din nou!

Zona de Pay-Per-Click este una foarte dinamică, iar platformele de promovare introduc noi funcționalități constant. Aspect care îți permite ca advertiser să testezi mai multe prototipuri de reclame pentru a descoperi ce se potrivește cel mai bine cu audiența la care te raportezi. De asemenea, sunt șanse ca o anumită strategie din trecut aplicată unei reclame și care a generat rezultate remarcabile acum un an să nu mai aibă același impact acum. Un lucru este cert, nu doar platformele de promovare se schimbă ci și tendințele. Așadar, testarea constantă a noilor funcționalități la nivel de campanii este esențială. 

strategie campanii platite

Concluzie

Aria PPC deși la o primă vedere pare simplă, aceasta este mult mai complexă necesitând multă flexibilitate și testare continuă. Livrarea unui conținut atractiv, aducerea noutății și atenția la detalii sunt aspecte care influențează foarte mult marketingul digital. Pentru a construi o campanie platita de succes trebuie să fii chibzuit în bugetare și să urmărești constant tendințele audienței. Dacă ți-am trezit curiozitatea și cauți să aprofundezi această sferă a campaniilor PPC, te invităm să citești și „Ghid Facebook despre alegerea obiectivelor eficient în crearea reclamelor”.