Cele mai importante tendinte in marketing digital in 2023-2024

Pe măsură ce tehnologia continuă să progreseze într-un ritm rapid, marketerii și antreprenorii trebuie să țină pasul cu cele mai noi tendințe în ceea ce privește marketingul digital. Aceste trend-uri au potențialul de a revoluționa piața, așadar este important ca brand-urile să fie la curent cu aceste schimbări și, unde e necesar, să adopte noi tehnologii și procese pentru a ține pasul. 

Așadar, în cele ce urmează îți vom prezenta principalele tendințe în marketing și aspectele la care trebuie să fii atent atunci când planifici o campanie în perioada 2023-2024.

trenduri de marketing

Play Button Media Player Podcast Graphic

1. Conținut video scurt, dar captivant

În ultimii ani, unul dintre cele mai apreciate și eficiente tipuri de conținut a fost conținutul de tip video. Videoclipurile au trecut prin mai multe stadii, ajungând de la prezentări video stufoase și informative, la videoclipuri mult mai scurte și prezentate într-o manieră familiară. Pentru a capta atenția și interesul publicului vizat, este necesar ca videoclipurile să fie prezentate pe scurt și la obiect, cele mai eficiente având, în medie, 60 de secunde. Un conținut mult prea alambicat și lung va fi greu de urmărit, iar mesajul pe care îl dorești să-l transmiți nu va fi înțeles.

Conținutul de acest tip va consolida legătura dintre afacerea ta și clienți. Totodată, va crea un context mai familiar în care informațiile pe care vrei să le prezinți să fie mai accesibile. Cele mai populare platforme pentru prezentarea unui astfel de conținut sunt: TikTok, Instagram – Reels, Facebook – Reels și Youtube – Shorts. Aceste platforme sunt gratuite, în cazul în care vrei să publici conținut organic, și sunt ușor de utilizat.

influencer marketing

Attractive young long haired blonde female sitting at cafe table while lunch break, making photo of herself with her smartphone, raising palm in hello gesture and smiling widely

2. Influencer Marketing

Marketingul de influență a fost o strategie eficientă și foarte populară în anii trecuți, dar, în perioada următoare se prevăd anumite schimbări în această zonă. Se va pune accentul pe trecerea de la macro-influenceri cu milioane de urmăritori la micro-și nano-influenceri, care au audiențe mai mici, dar cu o rată de engagement mai mare.

Specialiștii în marketing se vor focusa pe redarea autenticității și relevanței de nișă, punând mai puțin accent pe numărul de urmăritori. Vor fi stabilite colaborări cu influenceri care au conexiuni autentice cu urmăritorii lor. În plus, instrumentele de identificare și monitorizare a influencerilor bazate pe inteligență artificială vor simplifica procesul de marketing de influență, devenind mai eficient datorită accesului la date.

Alegerea influencerilor sau creatorilor de conținut potriviți nu este ușoară. Trebuie să ai în vedere compatibilitatea brand-ului tău cu imaginea viitorului colaborator. Aceasta persoană trebuie să împărtășească valorile afacerii tale și să creeze conținut relevant pentru clienții pe care îi targetezi.

ai in marketing

3. Integrarea AI în business-ul tău

Chiar dacă ideea de a integra inteligența artificială în business-ul tău poate întâmpina reticență din partea echipei tale sau a clienților tăi, această tehnologie este un „must have” de adoptat în 2023. Cu ajutorul AI poți crea conținut pentru diverse platforme, poți dezvolta automatizări care vor îmbunătăți experiența clienților cu afacerea ta, sau să obții date valoroase despre clienții tăi.

Principalele avantaje ale adoptării acestei tehnologii în activitățile de marketing sunt: comunicare rapidă și în timp real, promovarea și evidențierea unui conținut relevant pentru fiecare segment al publicului tău țintă, interactivitate și creșterea încrederii în brandul tău.

4. Conținut personalizat în social media

Printre tendințele în marketing ale acestui an se numără, personalizarea experienței clienților cu brandul tău. Acest lucru se poate realiza prin implementarea metodei de a utiliza „direct message” pentru a comunica atunci când clientul are nevoie de suport sau are diverse întrebări în legătură cu produsele și/sau serviciile afacerii tale. 

Acest lucru va ajuta la construirea unui context mai familiar între client și brand. Atunci când clientul întâmpină o situație incertă, este de mare ajutor oferirea de răspunsuri rapide și personalizate în funcție de nevoia acestuia. Răspunsurile standard și care vin cu întârziere, doar vor îngreuna procesul de apropiere și poate conduce la riscul pierderii clientelei.

branding

Diverse People Thinking Planning Marketing Brand Concept

5. Umanizarea brandului

Pentru a vinde, pentru a obține mai multe conversii, pentru a crește gradul de implicare și pentru a forma conexiuni durabile cu clienții tăi, este important să construiești mai întâi o relație cu aceștia. Asemenea relațiilor de prietenie, brand-urile trebuie să construiască un raport cu audiența lor și să inspiere încredere pentru ca relația cu clienții să înflorească. Acest proces se referă la umanizarea brand-ului.

În ultimii ani, cerințele consumatorilor s-au schimbat semnificativ, cu un număr tot mai mare de oameni care doresc ca brand-urile să le ofere experiențe unice, onestitate și transparență. Și, mai mult ca niciodată, de la începutul pandemiei, consumatorii au arătat clar că vor alege de fiecare dată acele brand-uri cărora le pasă de aceleași probleme de care sunt interesați ei. Ei sunt atrași de brand-urile care le reprezintă interesele și le adresează nevoile, iar comunicarea este fluidă și mult mai personală. Atunci când business-ul tău se adresează ca de la persoană la persoană, clientul va simți că poate crea o relație de încredere și suport. În al doilea rând, dacă brandul este umanizat, clientul este stimulat să-și aducă propriul aport în comunicare.

Umanizarea și personalizarea este una dintre acele tendințe în marketing care va ajuta clienții să devină interesați de brand-ul tău, de valorile și viziunea companiei tale. Toate eforturile tale de marketing și conținutul pe care îl creezi ar trebui să fie concepute în așa fel încât să poți stabili o conexiune cu publicul tău. În lipsa umanizării, brand-ul tău riscă să fie perceput ca o entitate rece, fără chip, care generează indiferența clienților în loc de interes și loialitate.

6.  Respectarea regulilor SEO

Este un fapt deja bine-cunoscut că optimizarea conținutului pentru motoarele de căutare este esențială pentru succesul oricărui business. Dacă îți dorești să crești numărul de vizualizări ale website-ului tău sausă îmbunătățești rata de conversie, atunci este esențial să implementezi un set bune practici SEO în strategia ta de marketing.

voice search

Optimizarea căutării vocale este unul din principalele tendințe din această perioadă. Odată cu creșterea popularității asistenților vocali, optimizarea căutării vocale va fi crucială pentru companii în 2024. Pe măsură ce tot mai mulți utilizatori se bazează pe comenzile vocale pentru a căuta informații, produse și servicii, brand-urile vor fi nevoite să își adapteze strategia SEO pentru a răspunde interogărilor vocale.

7. Articole de blog

În strategia de promovare a afacerii tale, una din cele mai bune strategii de conținut este integrarea unei secțiuni de blog. Acest lucru îi va ajuta pe clienții tăi să obțină mai multe informații despre tine sau despre subiecte de interes. Chiar dacă această modalitate de a-ți promova brandul poate să nu genereze rezultate imediate, conținutul dezvoltat va crește nivelul de încredere în brand-ul tău și va aduce mai mulți vizitatori pe site-ul tău.

Adoptarea unui format de tip întrebări și răspunsuri, în special pentru articolele de blog, secțiunile de întrebări frecvente și chiar în social media, poate îmbunătăți vizibilitatea site-ului tău pentru anumite interogări.

8. Reclame interactive

Se preconizează că reclamele interactive vor predomina în 2024, cu precădere acele reclamele grafice interactive. Marketerii nu au limite creative atunci când vine vorba de anunțuri interactive. În vreme ce sondajele, chestionarele, jocurile și animațiile sunt exemple obișnuite de conținut interactiv, puteți face un anunț interactiv folosind textul și elementele vizuale potrivite.

Concluzie

Prin urmare, dacă ținta afacerii tale este îmbunătățirea ratei de conversie a campaniilor de marketing și a conținutului creat, atunci trebuie să te adaptezi la aceste tendințe în marketingul din anii următori. Societatea este în continuă schimbare, iar tehnologia evoluează permanent, deci, pentru a avea un avantaj competitiv, este necesar să preiei acele tehnologii și noi abordări care se potrivesc afacerii tale.