SEO este o subcomponentă a marketingului digital care implică optimizarea site-urilor web și a paginilor web pentru motoarele de căutare precum Google. Pe măsură ce aceste motoare de căutare au devenit o modalitate predominantă de a găsi aproape orice, au apărut diverse practici pentru a ajuta companiile să își îmbunătățească vizibilitatea site-urilor.

Termenul “search engine optimization (SEO)” se referă la un amestec de tactici interne și externe. Motoarele de căutare au fiecare formula lor pentru clasarea paginilor în rezultatele căutării. Denumite din punct de vedere tehnic algoritmi.

Folosind tactici SEO îți poți îmbunătăți vizibilitatea și clasarea în cadrul principalelor motoare de căutare.

 

De ce este important marketingul în motoarele de căutare?

În lumea modernă, tehnologia este o parte esențială a vieții, iar motoarele de căutare joacă un rol important în această realitate. Mii de utilizatori fac căutări frecvente în motoarele de căutare în fiecare zi. Aceasta este o audiență extraordinar de mare și constant completată la care să poți să ajungi.

SEO este un instrument excepțional de puternic. Câteva date de la SEO Tribunal prezentate mai jos ne fac să credem că SEO este una dintre cele mai puternice instrumente de marketing. 

  • 67.000 de utilizatori efectuează o căutare pe Google în fiecare secundă din fiecare zi.
  • 93% dintre eforturile online încep cu o interogare a motorului de căutare.
  • 80% dintre cei care caută nu țin cont de reclamele plătite în rezultatele căutării. 
  • 58% dintre căutările online provin de pe dispozitive mobile.
  • 46% dintre căutările Google sunt concentrate local și geografic.
  • 39% din traficul global către site-urile de comerț electronic provine din motoarele de căutare.

Luate în ansamblu, motoarele de căutare reprezintă un canal puternic de clienți potențiali cu scop de marketing. În plus, strategiile de marketing SEO tind să aibă o rată de conversie mult mai mare decât eforturile tradiționale de marketing sau de publicitate. 

Pentru a afla mai multe despre cum să maximizați beneficiile SEO, este necesar să înțelegeți cum funcționează – SEO on-page și SEO off-page.

Care sunt componentele SEO on-page?

“SEO on-page”, se referă la optimizarea site-urilor web și a paginilor pentru a îmbunătăți clasarea în motoarele de căutare. Organizațiile au un grad ridicat de control asupra elementelor SEO pe pagină, ceea ce face relativ simplă optimizarea acestor factori și îmbunătățirea clasamentului în căutare.

Câteva aspecte importante ale SEO on-page includ (1) conținut, (2) cuvinte cheie, (3) HTML și (4) structura site-ului.

1. Conținutul paginilor

Marketingul în motoarele de căutare depinde în mare măsură de scrierea de conținut bun în mod regulat. Din acest punct de vedere, conținutul trebuie să satisfacă o nevoie, în general prin furnizarea de informații sau răspunsul la o întrebare. În final, un conținutul trebuie să fie util pentru a se clasa foarte bine în rezultatele căutării, indiferent dacă acel conținut apare în format text, audio sau video.

În general, conținutul digital ar trebui să respecte următoarele reguli pentru fi optimizat bine SEO în motoarele de căutare:

  • Calitate superioară — Motoarele de căutare încearcă în mod constant să claseze conținutul de înaltă calitate față de cel de calitate inferioară. Atunci când companiile furnizează conținut care oferă valoare utilizatorului final, clasamentele motoarelor de căutare tind să se îmbunătățească.
  • Intenție vizată — Motoarele de căutare evaluează intenția unui utilizator atunci când caută pentru a oferi cele mai bune rezultate. În consecință, conținutul digital ar trebui să se potrivească cu intenția dorită a unui utilizator vizat. De exemplu, o postare de rețetă cu instrucțiuni ar trebui să fie orientată către căutări de asistență pentru gătit.
  • În timp util și relevant – Denumit uneori prospețime, conținutul nou, care este oportun și relevant, se va clasa de obicei mai sus decât conținutul mai vechi. Dar motoarele de căutare recompensează și paginile cu conținut reîmprospătat, cum ar fi statistici noi sau link-uri actualizate.

Pe măsură ce motoarele de căutare au evoluat de-a lungul timpului, conținutul a apărut ca una dintre cele mai bune modalități de a îmbunătăți SEO. Fără a scrie conținut de înaltă calitate pe o bază consecventă, este extrem de dificil să atingeți obiectivele de marketing pentru motoarele de căutare.

2. Cuvinte cheie

Cuvintele cheie se referă la subiectul principal al conținutului care stă la baza unei interogări de căutare. Cercetarea și selecția cuvintelor cheie sunt strâns legate de producția de conținut și sunt fundamentale pentru eforturile de marketing SEO. Pentru a maximiza conținutul pentru motoarele de căutare, trebuie să selectezi cuvintele cheie adecvate, atât din punct de vedere al frecvenței de căutare, cât și al competitivității.

Din punct de vedere al frecvenței, ar trebui să utilizezi un instrument de research a cuvintelor cheie pentru a evalua cât de des utilizatorii caută anumiți termeni. Chiar dacă un anumit cuvânt cheie este foarte relevant pentru produsele sau serviciile tale, este puțin probabil să fie un instrument eficient dacă nimeni nu îl caută. În consecință, alegerea unui cuvânt cheie popular este esențială pentru marketingul SEO.

3. HTML

HTML SEO

Optimizarea anumitor elemente HTML poate ajuta la îmbunătățirea clasamentului de căutare a unui site web sau a unei pagini. În acest sens, modul în care paginile HTML sunt etichetate, descrise și etichetate indică un nivel de calitate pentru motoarele de căutare. Alocară timpu pentru a curăța și întreține elementele HTML.

De remarcat, următoarele elemente HTML

  • Etichetă de titlu — Eticheta de titlu servește ca descriere a unei pagini, care apare în rezultatele căutării și în fila browserului utilizatorului. Eticheta de titlu ar trebui să includă cuvântul cheie țintă și să ofere un motiv atrăgător pentru a face clic pe linkul din rezultatele căutării.
  • Meta description — Metadescrierea apare sub eticheta de titlu în rezultatele căutării, oferind o defalcare generală a paginii în cauză. Limitată de obicei la 160 de caractere, această descriere poate oferi informații suplimentare care convinge utilizatorul să facă clic pe conținut.
  • URL — URL-ul este adresa digitală a unei pagini web, care este unică față de toate celelalte pagini. Pentru a se clasa foarte bine în rezultatele căutării, adresa URL ar trebui să includă cuvântul cheie țintă și să indice ierarhia site-ului. Dacă aceste informații nu apar clar în URL, pot avea un impact negativ asupra clasamentului căutării.
  • Alt Text — Alt text se referă la descrierea unei imagini care a fost folosită în mod tradițional pentru a transmite informații către utilizatorii cu dizabilități de vedere. Pe lângă descrierea unei imagini, textul alternativ poate include și cuvinte cheie țintă pentru a ajuta la îmbunătățirea clasamentului căutării.
  • Titluri — Titlurile ajută la împărțirea unei piese de conținut în secțiuni separate, funcționând similar cu o schiță. De obicei, există șase niveluri de titluri în conținutul HTML, cu titlul „H1” referindu-se la titlu. Împărțind conținutul în bucăți digerabile și etichetând fiecare cu un titlu adecvat, se poate îmbunătăți SEO.

4. Structura site-ului

Structura unui site web sau a unei pagini este un alt aspect important SEO-onpage. Deși un utilizator final nu vizitează de obicei o pagină pentru a-și examina structura, aceste elemente din backend pot avea un impact drastic asupra SEO.

Atunci când optimizați site-uri web sau pagini pentru beneficiile SEO, următoarele elemente de structură sunt de o preocupare crucială:

  • Sitemaps — Motoarele de căutare utilizează procese automate pentru a „crawla” sau indexa conținutul digital și pentru a determina clasamentele adecvate. Crearea unui sitemap care organizează toate paginile dintr-un anumit website poate ajuta eforturile de accesare cu crawling și, de asemenea, poate îmbunătăți marketingul pentru motoarele de căutare.
  • Viteza de încărcare — Paginile care se încarcă rapid tind să se claseze mai sus în clasamentul motoarelor de căutare. Când o pagină sau unul dintre elementele sale durează un timp pentru a se încărca, creează o experiență negativă pentru utilizator. Motoarele de căutare devalorizează paginile cu încărcare lentă în consecință.
  • Mobile Friendly — Odată cu creșterea tehnologiei mobile, o parte din ce în ce mai mare de activitate de căutare are loc pe telefoane și dispozitive similare. În mod corespunzător, motoarele de căutare majore vor penaliza site-urile web sau paginile care nu sunt optimizate pentru o experiență mobilă simplificată.
  • Securitatea site -urilor – Motoarele de căutare se feresc de a trimite traficul către site-uri web nesecurizate sau nesigure. Aceste destinații prezintă un risc inerent pentru utilizatorul final, ceea ce are ca rezultat, de obicei, clasamente de căutare retrogradate. Prin securizarea site-ului web cu certificate HTTPS și SSL, o organizație poate câștiga credibilitate din punct de vedere al clasamentului de căutare.

Care sunt elementele SEO off-page?

În timp ce poți aveam un grad mare de control în ceea ce privește SEO-onpage, pentru SEO off-page este puțin diferit. La un nivel mai larg, SEO off-page se referă la reputația și popularitatea site-urilor web și a paginilor web. De exemplu, referințele externe la un site sau o pagină – adesea denumite „backlink” – sunt vitale pentru a maximiza impactul SEO.

Câteva aspecte importante ale SEO off-page includ (1) Link-uri, (2) Autoritate, (3) Localizare și (4) Social.

Seo OFF page

1. Legături

Legăturile externe către conținutul digital al unei organizații sunt un aspect extrem de valoros al marketingului pentru motoarele de căutare. Legăturile interne de la o pagină a unui site web la alta sunt, de asemenea, importante, deoarece demonstrează un nivel de organizare și coeziune față de principalele motoare de căutare. Cu toate acestea, nu toate linkurile sunt create egale.

Calitatea unui link este adesea mai importantă decât cantitatea totală de link-uri către un anumit site sau pagină. Link-urile de cea mai înaltă calitate către conținut digital provin din destinații de renume în altă parte online. De exemplu este mai calitativ un link pe care îl ai pe o pagina guvernamentală sau de educație, față de un site anunțuri. Totodata site-urile cu o autoritate mai mare, crează linkuri mai calitative. 

Mai mult, link-urile interne șio externe ajută îmbunătăți eforturile de marketing SEO.

2. Autoritate domeniului, site-ului

Autoritatea sau încrederea unui anumit site web sau a unei pagini web este un alt aspect vital al SEO off-page. Privite printr-o lentilă macro, site-urile web de încredere și autorizate vor ocupa, în general, prima pagină de rezultate în motoarele de căutare majore. Pentru a construi autoritatea în timp, folosiți practici SEO transparente și construiți-vă o reputație credibilă online.

Aspectele importante ale autorității din punctul de vedere al marketingului SEO includ:

  • Autoritatea domeniului — Autoritatea domeniului este un scor clasat care încearcă să prezică cum se va clasa un întreg site web în rezultatele motoarelor de căutare. Autoritatea domeniului implică o analiză a backlink-urilor, a domeniilor de nivel superior și a diferiților alți factori. Site-urile web cu o autoritate mare de domeniu tind să aibă performanțe mai bune în rezultatele căutării.
  • Vechimea domeniului — Vechimea domeniului este un aspect important al autorității. Site-urile web care există de mult timp tind să se claseze mai sus decât site-urile noi. Dar Vechimea domeniului nu îmbunătățește clasamentele în sine. Cu alte cuvinte, clasamentele de căutare nu se îmbunătățesc doar pentru că un site web există de ceva vreme.
  • Autoritatea paginii — Autoritatea paginii este un scor clasat care încearcă să prezică cum se va clasa o pagină în rezultatele motorului de căutare. Autorizarea paginii implică o analiză substanțial similară cu autoritatea domeniului, dar este efectuată doar pe o singură pagină. Paginile cu o autoritate ridicată tind să aibă performanțe mai bune în rezultatele căutării.
  • Rata de respingere — Rata de respingere se referă la numărul de utilizatori care vizualizează o pagină de pe un site web înainte de a părăsi. Indiferent dacă utilizatorul sară din cauza conținutului slab, a timpilor de încărcare lenți sau a unei experiențe slabe, implicația este clară. Site-urile web cu o rată de respingere ridicată sunt mai puțin autorizate și, prin urmare, pierd din anumite beneficii SEO.

3. Localizare

Aspectul geografic al SEO off-page se referă în principal la locație și demografie. Având în vedere prevalența în creștere a căutării pe dispozitive mobile, locația are un rol important în clasarea rezultatelor căutării pentru un anumit utilizator. Mai exact, rezultatele căutării locale într-un anumit oraș sau cod poștal cresc rapid în popularitate. Motoarele de căutare au reacționat în tandem, concentrându-se pe rezultatele locale pentru multe tipuri de interogări.

4. Social

Stabilirea unei prezențe solide pe rețelele sociale poate ajuta, de asemenea, la stimularea eforturilor de marketing pentru motoarele de căutare. Mai precis, motoarele de căutare analizează modul în care utilizatorii partajează conținutul unei organizații din punctul de vedere al:

  • Calitate — Valoarea calității distribuirilor sociale implică sentimentul sau opinia utilizatorului, inclusiv comentarii, răspunsuri și evaluări. În acest sens, valorile de calitate încearcă să distileze dacă utilizatorul care distribuie conținutul a făcut acest lucru într-un mod pozitiv, negativ sau indiferent.
  • Cantitate — Valoarea cantității acțiunilor sociale este mai simplă, măsurând pur și simplu numărul total de acțiuni. Deși o cantitate mare de acțiuni este, fără îndoială, un lucru bun, nu se traduce neapărat în conversii sau clienți.

Pentru a maximiza aspectul social al SEO off-page, discuția revine iar la importanța conținutului. Prin crearea de conținut de calitate superioară și postarea regulată, este posibil să se amplifice calitatea și cantitatea distribuirilor sociale.

Cum pot să cresc rezultatele SEO?

Pe scurt, cea mai bună modalitate de a crește eforturile de marketing pentru motoarele de căutare este de a folosi o strategie dedicată atât pentru SEO on-page, cât și off-page. De o importanță deosebită, conținutul tinde să se fie elementul principal. Fără a produce conținut calitativ în mod regulat, este dificil să câștigi popularitate și să construiești link-uri interne și externe. 

Câteva recomandări:

  • Creați în mod constant conținut actualizat pentru a oferi informații valoroase și pentru a genera trafic online.
  • Faceți research de cuvinte cheie pentru a genera termenii de căutare adecvați și echilibrați din punct de vedere competitiv.
  • Optimizați elementele HTML, titluri, descrieri, alturi etc.
  • Asigurați-vă că structura site-ului și a paginii sunt sigure, eficiente și accesibile pe mai multe dispozitive.
  • Creați linkuri interne și externe pe site-uri de cu autoritate mare. 
  • Aliniați site-urile și paginile la zone geografice, țintind la nivel local, național și internațional.
  • Stabiliți o bază solidă în rețelele de social media pentru a stimula calitatea și cantitatea distribuirilor de conținut digital.

Dar stai, nu se schimbă SEO tot timpul?

Este adevărat că motoarele de căutare majore își actualizează algoritmii în mod regulat. Dintr-un punct de vedere general, motoarele de căutare încearcă în mod constant să-și rafineze abordarea pentru a oferi rezultate optime de căutare pentru fiecare interogare. Scopul final este de a oferi unui utilizator de căutare cel mai bun răspuns cât mai repede posibil.