Black Friday este un eveniment mult așteptat atât de către clienți cât și de comercianți. Această zi reprezintă un prilej extraordinar pentru companii de a înregistra vânzări record, iar cumpărătorii pot beneficia de cele mai avantajoase prețuri. Așadar, este esențial să se adopte strategii de promovare de Black Friday care să se axeze pe câteva elemente pentru atragerea clienților. 

Iată care sunt câteva din strategiile de promovare de Black Friday pe care le poți adopta pentru a-ți atinge obiectivele:

  • Campanii de email marketing;
  • Promovare și vânzare prin social media;
  • Cadouri la achiziționarea unor produse;
  • Apelarea la chatbots;
  • Urgentarea vânzărilor;
  • Optimizarea website-ului.

promovare de Black Friday

Campanii de email marketing

Printre primele strategii de promovare de Black Friday pe care trebuie să le adopți ca marketer este conceperea campaniilor de email marketing pentru a-ți informa și fideliza clienții, sau pentru a crește vânzările business-ului tău. Îți recomandăm ca, înainte de a demara orice promoție de Black Friday, să pregătești campanii special concepute pentru a-ți informa contactele din baza de date asupra promoțiilor speciale din această perioadă. De asemenea, cu precădere în această perioadă, te va ajuta orice informație în plus despre segmentul tău țintă. Așadar, te sfătuim să monitorizezi elementele pe care clienții tăi le-au adăugat la „favorite” pe website-ul tău. Astfel, vei putea să realizezi campanii foarte bine țintite pentru fiecare client în parte, în funcție de preferințele lor. Le vei putea trimite informații sau promoții speciale de Black Friday pentru produsele salvate la „favorite”.

O modalitate utilă pentru a mări segmentul de persoane abonate la newslettere, este crearea de mesaje tip pop-up. Cu ajutorul acestora, poți să soliciți vizitatorilor website-ului tău să se aboneze la newslettere pentru a afla mai multe despre viitoarele promoții.

strategii de promovare de Black Friday

Promovare și vânzare prin social media

În ajunul reducerilor de Black Friday, este indicat să promovezi intens viitoarele promoții pe care brandul tău le va introduce. Pentru a intriga clienții asupra ofertelor pe care le regăsesc de Black Friday, poți realiza postări de tip „teaser” cu produsele care se vor afla la reducere. Totodată, prin social media poți crea și un sondaj pentru a afla categoria de produse sau servicii pentru care clienții își doresc cele mai mari reduceri. 

În funcție de produsele și serviciile pe care afacerea ta le comercializează, poți opta să facilitezi procesul de achiziție și experiența clienților prin utilizarea platformelor social media ca platforme de achiziție. Multe branduri aleg să-și comercializeze produsele direct de pe Instagram sau Facebook. Acest lucru facilitează experiența clienților cu brandul. În era tehnologiei, generațiile de nativi digitali sunt în creștere, iar o astfel de modalitate de achiziție direct de pe social media este ideală pentru a comunica promoțiile de Black Friday și a genera vânzări.

promovare de Black Friday

Cadouri la achiziționarea unor produse

Oricine își dorește să primească lucruri gratuite. Așadar, în cadrul strategiei de marketing a afacerii tale poți adopta metoda de a oferi un cadou în urma achiziției anumitor produse de Black Friday. Acest cadou poate fi oferit dacă clientul cumpără un produs care depășește o anumită sumă sau poate beneficia de gratuități care însoțesc un anumit produs: „cumperi produsul X și primești și un produs Y”. 

Întotdeauna, punctul central al strategiei tale de marketing sunt nevoile și interesele clienților tăi. Trebuie să afli ce anume este relevant și important pentru ei. Prin urmare, atunci când alegi să acorzi mici cadouri în urma achizițiilor, este recomandat să te focusezi pe dorințele clientului, pe costuri și pe produse conexe. Produsele conexe pot ulterior genera un flux de achiziții datorită asocierii.

strategii de promovare de Black Friday

Apelarea la chatbots

În scopul de a menține un contact în timp real cu clienții, poți alege să implementezi AI pe website-ul afacerii tale. Prin utilizarea de chatbots, poți eficientiza procesele de „customer support”. Atunci când vine perioada reducerilor de Black Friday, traficul de vizitatori de pe platforma ta de vânzări va crește, prin urmare, clienții vor avea o multitudine de întrebări despre produsele și serviciile tale. Aceste întrebări pot fi grupate în funcție de frecvența lor și de context pentru a crea o listă generală de FAQ pe care, ulterior, chatbot-ul le poate utiliza pentru a simplifica procesul de customer support.

promovare Black Friday

Urgentarea vânzărilor

Black Friday oferă prilejul ideal pentru a-ți crește vânzările. Însă pentru a captiva cumpărătorii poți alege să apeleze la diverse strategii de promovare de Black Friday. Așadar, în ajunul evenimentului este recomandat să trimiți emailuri sau notificări despre stocul limitat al produselor cu scopul de a urgenta vânzările. Clienții vor fi mult mai receptivi atunci când au o perioadă de timp limitată pentru a beneficia de oferte sau reduceri. Prin urmare,  utilizarea unui limbaj precum „profită acum”, „promoție valabilă 24h”, „grăbește-te și profită acum de reducerea X”, vor convinge mai ușor publicul să cumpere produsul promovat. Aceste sintagme vor contribui la inducerea sentimentului de urgență, astfel clienții vor dori să nu rateze aceste oportunități.

promovare de Black Friday

Optimizarea website-ului

Una din strategiile de promovare de Black Friday o reprezintă optimizarea website-ului. Pentru a putea menține un flux continuu de vânzări pe website-ul tău, există anumite îmbunătățiri pe care le poți implementa. Poți introduce anumite sintagme care știi că sunt în topul căutărilor pe google și pe site-ul tău. Astfel, vei reuși să restrângi timpii de căutare pentru anumite produse prin introducerea unor etichete sau termeni cheie de căutare. Totodată este recomandat să ai în vedere și device-ul de pe care aceștia se vor conecta. Trebuie să te asiguri că interfața website-ului tău este adaptată nu doar pentru PC, ci și pentru tabletă sau smartphone. Un alt lucru foarte important reprezintă optimizările din punct de vedere al rezistenței platformei la un anumit număr de vizitatori, deoarece un site care merge greoi sau care se blochează va duce, de cele mai multe ori, la abandonarea coșului de cumpărături.

strategii de promovare Black Friday

Concluzie

Black Friday este un eveniment pe care niciun business nu ar trebui să-l rateze. Oamenii sunt în general intrigați de tot ceea ce este gratuit sau la reducere, așadar Black Friday este cel mai bun moment pentru a-ți crește vânzările. Prin urmare, pentru a spori vânzările în această perioadă, nu este de ajuns să ai doar oferte avantajoase sau care au un design estetic. Trebuie să facilitezi accesul pe site-ul tău și să le oferi vizitatorilor o experiență plăcută în perioada reducerilor de pe website. De asemenea, informarea corectă și realizată în timp util asupra campaniilor de Black Friday îți va aduce mai multe vizite pe site și îți vei atinge obiectivele de vânzări.