Strategii de comunicare in marketing. Tactici de abordare a comunicarii de marketing

 

Marketingul reprezintă principalul influent al oricărui brand sau companie. Indiferent de domeniu, fără marketing entitatea respectivă va supraviețui cu greu pe piață. Așadar, este important să se stabilească încă de la începutul afacerii care va fi strategia de marketing abordată. Fie că se optează pentru o agenție de marketing sau se dezvoltă un departament intern de marketing, acțiunile acestea sunt vitale companiei. În cadrul acestui articol îți vom prezenta câteva aspecte pe care să le ai în vedere atunci când îți stabilești strategia de comunicare în marketing.

Tactici de abordare a comunicării în marketing

Mizează pe o comunicare clară.

Abordarea corectă a audienței conform profilului clientului este esențială. Contează ca atunci când îți stabilești strategia de comunicare să alegi un limbaj cât mai adecvat publicului către care te adresezi. Folosirea termenilor de specialitate sau a anumitor denumiri care fac trimitere la afacerea ta sunt cruciale în crearea de content marketing și reclame. De asemenea, utilizarea unui limbaj care conține termeni specifici va scoate în evidență expertiza în domeniu pe care o deții. Totodată, acest lucru va crește și credibilitatea conținutului întărind conexiunea cu clientul, astfel crescând rata de engagement.

strategie de comunicare

Atrage audiența prin folosirea de Hook-uri și CTA.

De cele mai multe ori este mai greu să menții audiența decât să o construiești. O comunicare ambiguă sau „greu de digerat” ca format de conținut poate să piardă ușor urmăritori sau clienți. Prin urmare, folosirea de „hook-uri” sau „cârlige” care să atragă publicul sunt tot mai recomandate. Aceste cârlige nu sunt altceva decât niște fraze menite să atragă cititorul sau vizitatorul afacerii tale. Câteva exemple de hook-uri pe care le-ai putea folosi în comunicare sunt: „Te-ai săturat să..”, „Ai vrea să…”, „Nu mai face asta dacă vrei să…”, „Iată cum poți să…”, „Ești curios să…”, „Cauți să…”, „Ești gata să…”, „Cauți/Ai nevoie de…”, etc. 

Totodată, o altă modalitate de a atrage și menține interesul audienței este utilizarea expresiilor de tipul „call to action”. Astfel, în cadrul comunicării poți introduce expresii specifice de CTA sau link-uri care să facă trimitere către landing page/home page sau aspecte relevante pentru afacerea ta. O serie de exemple de CTA sunt: „Cumpără acum…”, „Urmărește-ne pe/pentru…”, „Spune-ne părerea ta…”, „Contactează-ne …”, „Află mai multe…”, „Dacă ți-a plăcut ne poți da share/like…”, etc.

comunicare in marketing

Vizualul salvează uneori situația.

De cele mai multe ori până să vizualizeze mesajul, clientul observă prima dată partea de vizual/banner. Vizualul reprezintă o componentă importantă a strategiei de comunicare în marketing pentru că are influență puternică asupra clientului. Folosirea unui banner sau a unor imagini reprezentative pentru conținutul livrat va face ca persoana în cauză atunci când are în față anunțul respectiv/postarea/pagina să dorească să afle mai multe. Așadar, strategia de comunicare nu e doar la nivel de limbaj sau text, ci și ca estetic și vizual. 

Mai puțin e mai bine!

Pornind de la principiul „less is more”, optarea pentru o strategie de comunicare în marketing agresivă nu va genera niciodată rezultatele pozitive pe care ni le dorim. Ce poate fi considerată o comunicare agresivă? Bineînțeles, aici nu ne referim la limbajul grosolan sau injurii pentru că aceste aspecte nici nu au voie să se regăsească în comunicarea unui brand. Comunicarea agresivă este atunci când îți bombardezi clienții sau urmăritorii cu zeci de postări și mesaje pe zi/săptămână care nu sunt neapărat relevante pentru ei sau business-ul tău.

Pe lângă că pe rețelele de social media se va crea acea canibalizarea a comunicării în care postările nu vor ajunge să creeze impactul pe care ți-l dorești ca număr de aprecieri/vizualizări, va duce și la supraîncărcarea feed-ului, situație care este solicitantă pentru urmăritor. Dacă te străduiești prea mult să le arăți oamenilor ceea ce faci și trimiți continuu câte 2 sau 3 newslettere pe săptămână sau chiar pe zi despre același subiect, vei ajunge la concluzia că rata de deschidere a emailurilor scade și că există șanse ca acestea să fie trimise spre căsuța de spam.

strategie de marketing

Concluzie

Pornind de la toate cele prezentate mai sus, noi te sfătuim să-ți dezvolți o strategie de comunicare mai „aerată”. Adoptă un stil uniform în conformitate cu clientul, menține acel stil pe toate canalele de comunicare și adaptează-te din mers la noile tendințe ale clientului. De asemenea, consistența și coerența în comunicare vor crește încrederea clientului asupra brandului, va genera conversii și va ajuta în timp la construirea unei comunități. Totodată, este bine de reținut că, pentru a menține interesul urmăritorilor sau a clienților trebuie să fii prezent în comunicare, astfel partea de interacțiune reciprocă este și ea o componentă vitală.